• What’s New

Abu Dhabi Airports gears up to launch advanced biometric technology with touchless boarding

08 November 2022

Abu Dhabi Airports is gearing up to launch advanced biometric technology, which uses a passenger’s facial features as their passport to offer a seamless experience throughout their travel journey at Abu Dhabi International Airport, from the time they arrive at the airport to the time they board their flight.

 

The technology uses smart cameras to capture an image of the passenger’s face and confirms whether they are cleared to travel. The same information is then used prior to boarding, avoiding the need to present documents again.

 

The technology will be implemented gradually, and its first phase is currently being tested at the United States Customs and Border Protection (CBP) facility in Abu Dhabi International Airport.

 

This move comes ahead of Etihad increasing flights to John F. Kennedy International Airport in New York from four to 11 flights a week from November 15, 2022. The USCBP technology is also in place at JFK meaning guests flying to Abu Dhabi from New York will also enjoy a seamless boarding experience.

 

This system, financed by Abu Dhabi Airports and delivered by NEXT50, an Abu Dhabi tech-based company, will be tested on Etihad Airways flights to the US, and is phase one of a major roll-out that will be introduced throughout the entire airport for all airlines to benefit from, in the coming months.

 

Source: Abu Dhabi Airports

مطارات أبوظبي تستعد لإطلاق أحدث التقنيات التي تتيح للمسافرين إتمام إجراءات السفر ذاتياً باستخدام المقاييس الحيوية

08 نوفمبر 2022

تستعد مطارات أبوظبي لتدشين أحدث التقنيات التي ستُتيح للمسافرين عبر مطار أبوظبي الدولي استخدام بصمة الوجه كجواز السفر بالاعتماد على تقنية المقاييس الحيوية لإتمام كافة الإجراءات بسهولة ويسر، منذ لحظة وصولهم للمطار وحتى صعودهم للطائرة.

 

تعتمد هذه التقنية الجديدة على التقاط الكاميرات الذكية صوراً لوجوه المسافرين لتؤكد السماح لهم بالسفر، ومن ثمّ سيتم استخدام البيانات الحيوية ذاتها قبل صعود المسافرين على متن الطائرة، الأمر الذي لا يتطلب الحاجة لإبراز أية وثائق خلال سفرهم عبر المطار.

 

يُذكر أنه سيتم إطلاق هذه التقنية بصورة تدريجية، حيث أن المرحلة الأولى من التفعيل قيد الاختبار حالياً في مكتب إجراءات هيئة الجمارك وحماية الحدود الأمريكية بمطار أبوظبي الدولي.

 

وتأتي هذه الخطوة قبل زيادة عدد رحلات الاتحاد للطيران إلى مطار جون إف كينيدي الدولي في نيويورك من 4 إلى 11 رحلة أسبوعية، وذلك اعتباراً من 15 نوفمبر 2022. كما تتوفر ذات التقنية بمكتب إجراءات هيئة الجمارك وحماية الحدود الأمريكية بمطار جون إف كنيدي الدولي، مما يعني أن الضيوف الذين يسافرون إلى أبوظبي من نيويورك سيتمتعون أيضاً بتجربة سفر سهلة وميسرة.

 

والجدير بالذكر أنّ هذا النظام، الذي تم تمويله من قبل مطارات أبوظبي ونفذته شركة Next50، سيتم تطبيقه بصورة تجريبية على رحلات شركة الاتحاد للطيران المتجهة للولايات المتحدة وبعد ذلك سيُدشّن النظام في جميع أنحاء المطار من خلال مجموعة من المنافذ التي ستتوفر لكافة شركات الطيران الأخرى في غضون الأشهر القليلة المقبلة.

 

المصدر: مطارات أبوظبي

follow us on