• What’s New

European Commission gives guidance to consumers on the role of claim agencies

11 March 2017
The European Commission has published new information explaining to all travelers the role of claim agencies (business offering to claim compensation for disrupted travel on behalf of the passenger) for air passenger rights. Passengers should always try first to contact the airline before considering any other action. In addition, National Enforcement Bodies, which are public authorities responsible for the enforcement of passenger rights rules at national level exist in all Member States. They can be contacted freely and can provide all necessary information. Alternative Dispute Resolution processes can also help to mediate between passengers and air carriers.  
According to EU rules, passengers are allowed to be represented by another person or entity when claiming compensation for disrupted travel. However, a number of allegations of incorrect practices and misbehavior by some claim agencies have been brought to the attention of the Commission.
Passengers should pay special attention to these key legal obligations of claim agencies:
Claim agencies must clearly display the price of their services, i.e. showing an initial price on their website which includes all applicable fees.
Claim agencies must be able to produce a clear power of attorney, i.e. a lawyer entitled to practice such profession.
Claim agencies should not resort to persistent unsolicited telemarketing.
No ticket vendor, tour operator or travel agent is allowed to transmit the passenger personal data to claim agencies, unless specifically permitted by the passenger.
Source: European Commission

المفوضية الأوروبية ترشد المستهلكين حول دور الوكالات التي تعمل على المطالبة بحقوق المسافرين

11 مارس 2017
نشرت المفوضية الأوروبية معلومات جديدة تشرح للمسافرين من خلالها عن دور وكالات المطالبة بحقوقهم، ودعتهم للتواصل مع شركات الطيران قبل الشروع بأي تصرف آخر. إضافة إلى ذلك، فإن الجهات التي تفرض تنفيذ القانون وهي سلطات عامة مسؤولة عن فرض تطبيق قواعد حقوق الركاب على المستوى الوطني موجودة في جميع الدول الأعضاء ويمكن التواصل معها مجانيا للحصول على المعلومات المطلوبة. هذا ويمكن لعمليات تسوية النزاعات البديلة أن تسهل عملية حل الخلاف بين الركاب وشركات الطيران.
ووفقا لقواعد الاتحاد الأوروبي، فمن المسموح أن يمثل الركاب أي شخص أو كيان عند طلب التعويضات عن السفر المعطل. مع ذلك فقد لفت انتباه المفوضية الأوروبية عدد من الادعاءات عن الممارسات الغير صحيحة وسوء السلوك من قبل وكالات المطالبة بحقوق المسافرين.
وبالتالي أعلنت المفوضية أنه على الركاب الانتباه للالتزامات القانونية الرئيسية لوكالات المطالبة المشار إليها:
- يجب على الوكالات أن تعرض أسعار خدماتها بشكل واضح على موقعها الإلكتروني، أي أن تظهر السعر المبدئي والذي يتضمن كافة الرسوم المطبقة.
- يجب أن تتمتع الوكالات بقدرة الاستحصال على تفويض رسمي.
- يجب أن تمتنع الوكالات عن التسويق المستمر، الغير مرغوب به عبر الهاتف. 
-يمنع على وكلاء السفر أو المرشد السياحي نقل المعلومات الشخصية بالركاب إلى وكالات المطالبة ما لم يؤذن به بشكل محدد من الركاب.
المصدر: المفوضية الأوروبية
(معرب)
follow us on