• What’s New

Qatar Airways and Malaysia Airlines unveil enhanced strategic partnership

18 May 2022

Qatar Airways and Malaysia Airlines unveil the roadmap outlining the next phase of their strategic partnership, following Malaysia Airlines’ announcement to launch a non-stop service from Kuala Lumpur to Doha from 25 May. The two partners will significantly expand their codeshare cooperation, allowing passengers to travel the world and enjoy seamless connectivity via their leading hubs in Kuala Lumpur and Doha.

 

The codeshare expansion, which adds 34 destinations to the existing 62 codeshare destinations, marks another milestone in the long-standing relationship between the two countries' national carriers and oneworld partners. The agreement benefits travellers from across the globe who will have access to a much greater combined network and enjoy a seamless travel experience on both airlines with a single ticket including check-in, boarding and baggage-check processes, frequent flyer benefits and world-class lounge access for the entire journey.

 

Starting 25 May 2022, customers flying on Malaysia Airlines’ new Kuala Lumpur to Doha service will have access to 62 codeshare destinations within Qatar Airways' broad network to the Middle East, Africa, Europe and North America.  Likewise, Qatar Airways customers travelling from Doha to Kuala Lumpur can seamlessly transfer to 34 Malaysia Airlines’ destinations including their entire domestic network and key markets in Asia, such as Singapore, Seoul, Hong Kong, and Ho Chi Minh City, subject to governmental approval.

 

Source: Qatar Airways

الخطوط الجوية القطرية والخطوط الجوية الماليزية تكشفان النقاب عن شراكة استراتيجية موسّعة بينهما

18 مايو 2022

كشفت الخطوط الجوية القطرية والخطوط الجوية الماليزية النقاب عن المرحلة التالية من الشراكة الاستراتيجية بين الناقلتين، وذلك في أعقاب إعلان الخطوط الجوية الماليزية عن إطلاق رحلاتها المباشرة بدون توقف من كوالالمبور إلى الدوحة اعتباراً من 25 مايو. وستعزز الناقلتان من التعاون بينهما على نحو كبير من خلال اتفاقية الرمز المشترك، الأمر الذي سيتيح للمسافرين إمكانية السفر إلى مختلف أنحاء العالم، والاستمتاع بخيارات السفر السلسة عبر مطاراتهما الرائدة في كوالالمبور والدوحة.

 

ويعدّ توسيع اتفاقية الرمز المشترك بين الناقلتين، والذي يضيف 34 وجهة إلى الوجهات الـ 62 الحالية؛ بمثابة خطوة رئيسية مهمة أخرى على درب العلاقة طويلة الأمد بين الناقلتين الوطنيتين القطرية والماليزية، الأعضاء في تحالف. oneworld وستتيح هذه الاتفاقية أمام المسافرين من جميع أنحاء العالم إمكانية الاستمتاع بتجربة سفر سلسة عبر شبكة وجهات الناقلتين الموسّعة المشتركة، من خلال حجز واحد وتذكرة سفر واحدة، بما في ذلك تسجيل الوصول والصعود إلى الطائرة وفحص الأمتعة والحصول على مزايا المسافر الدائم وإمكانية الدخول إلى صالات المطار ذات المستوى العالمي، وذلك خلال رحلتهم بأكملها.  

 

واعتباراًمن 25 مايو 2022، أصبح بإمكان المسافرين على متن رحلات الخطوط الجوية الماليزية، من كوالالمبور إلى الدوحة؛ الاستمتاع بخيارات السفر المذهلة من خلال رحلات الرمز المشترك، إلى 62 وجهة مذهلة على شبكة وجهات الخطوط الجوية القطرية المتنامية في الشرق الأوسط وإفريقيا وأوروبا وأمريكا الشمالية. كما سيتمكن عملاء الخطوط الجوية القطرية المسافرين من الدوحة إلى كوالالمبور؛ من الاستمتاع بخيارات السفر السلسة إلى 34 وجهة على شبكة وجهات الخطوط الجوية الماليزية، بما في ذلك شبكة وجهاتهمالمحلية والأسواق الرئيسية في آسيا، مثل سنغافورة وسيؤول وهونغ كونغ وهو تشي منه، رهناً بالموافقات الحكومية.

 

 

المصدر: الخطوط الجوية القطرية


follow us on