• What’s New

Etihad Airways and Gulf Air announce strategic commercial cooperation agreement

18 February 2021

Etihad Airways and Gulf Air signed a Strategic Commercial Cooperation Agreement (SCCA) to deepen their partnership between Abu Dhabi and Bahrain and beyond the respective hubs.

 

The wide-ranging SCCA, subject to obtaining applicable governmental and regulatory approvals, sets out specific actions for deepening and broadening commercial cooperation, building on the Memorandum of Understanding (MOU) the airlines signed in 2018.

 

The SCCA envisages a phased approach to closer collaboration between the partners. In the first phase, by June 2021, the scope of the partners’ codeshare agreement, first signed in 2019, will be significantly expanded. Etihad and Gulf Air will be able to offer up to an additional 30 combined destinations beyond the Abu Dhabi and Bahrain hubs, across the Middle East, Africa, Europe and Asia.

 

The partners will work together to optimise joint operations on the Abu Dhabi-Bahrain route, with improvements to network connectivity over each of the partners’ hubs. The partners will also enhance their respective offerings to premium tier customers of Etihad Guest and Falconflyer, including reciprocal lounge access at the hubs and enhanced recognition through a guest’s journey, regardless of the operating airline.

 

Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران وطيران الخليج تعلنان عن اتفاقية تعاون تجاري استراتيجي

18 فبراير 2021

وقّعت الاتحاد للطيران وطيران الخليج اتفاقية تعاون تجاري استراتيجي لتعزيز الشراكة بين أبوظبي والبحرين وما ورائهما.

 

 
وتطرح هذه الاتفاقية الواسعة النطاق خططاً محدّدة لتعزيز التعاون التجاري، رهناً بالحصول على الموافقات الحكومية والتنظيمية المرعية الإجراء، وذلك بالاستناد إلى مذكرة التفاهم الموقعة بين الشركتين في 2018.

 

 
وتقّدم الاتفاقية مقاربة تدريجية لزيادة التعاون بين الطرفين. ففي المرحلة الأولى المقرر انتهاؤها في يونيو 2021، سيشهد نطاق اتفاقية المشاركة بالرمز، الموقعة في 2019، المزيد من التوسّع، حيث ستقدّم الاتحاد وطيران الخليج ما يصل إلى 30 وجهة إضافية ما وراء أبوظبي والمنامة، عبر الشرق الأوسط، وأفريقيا، وأوروبا وآسيا.

 

 
وستتعاون الشركتان على تحسين العمليات المشتركة على خط أبوظبي-البحرين وعلى شبكة الوصل عبر مقريهما. كما ستمنح الاتفاقية المزيد من المزايا للضيوف المتميزين من برنامجي ضيف الاتحاد وفالكون فلاير، بما في ذلك استخدام صالات الانتظار التابعة للناقلين في المطارات والعديد من الخدمات الأخرى على مدى رحلة الضيف، بغض النظر عن الشركة المشغّلة.

 

 
المصدر: الإتحاد للطيران

follow us on